Forum
=> Daha kayıt olmadın mı?
Burdasın: Forum => EĞİTİMLE İLGİLİ YAZILAR => Meb, 10 Yıllık Öğretmen İhtiyacını Ve Öne Çıkan Branşları Belirledi |
|
admin (şimdiye kadar 261 posta) |
Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, öğretmen olmak isteyen üniversite adaylarına Bakanlığın en çok ihtiyaç duyduğu branşları proje yoluyla belirledi. Adayların sonuçları dikkate alarak tercih yapmalarını önerdi. Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, başarılı öğrencileri tebrik ettiğini belirterek, "Üniversite adaylarımız meslek tercihlerini yaparken hayatlarını nasıl sürdürmek istediklerine de karar veriyor. Bu hem cesaret gerektiren, hem de üzerinde iyi düşünülmesi gereken bir karar. Gençlerimizin, üniversite ve bölüm tercihlerini ilgi ve yeteneklerini, kişisel isteklerini ve gelecekten beklentilerini de dikkate alarak yapmalarını öneriyorum. Puanlarını boş ve ihtiyaç yoğunluğunun olduğu alanlardan en uygun yükseköğretim programlarını tercih edeceklerine inanıyorum. Eğitimin yaşı ve mekânı yoktur. Eğitim hayat boyu devam etmesi gereken bir süreç" dedi. Üniversitelerde kontenjanlarla ilgili önemli oranda artışlar yapıldığını vurgulayan Dinçer, şöyle konuştu: "Tüm alanlarda 2011 yılında 789.167 öğrenciye üniversiteli olabilme imkânı sağlandı. İlk yerleştirmenin ardından boş kontenjanlar için ek yerleştirme yapılıyor. Tüm öğrencilerimizin istediği bölümde okuyabilmelerini temenni ediyorum." Projenin ilk aşaması tamam Öğretmenlik mesleğine gönül verenlerin tercihlerini yapmadan önce, Bakanlığın ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmaları gerektiğini vurgulayan Dinçer, "Öğretmenlik meslek seçimi ve mezuniyet sonrası istihdam konusunda kalıcı ve sistematik bir çözüm bulmak amacıyla yürüttüğümüz "Öğretmen İstihdam Projeksiyonları, Stratejileri ve Sistemlerinin Geliştirilmesi Projesi (MEB-IKOP)" çalışmasının ilk aşaması tamamlandı. Öğretmenlik mesleği arz-talep projeksiyonu çalışmasını da kapsayan MEB-İKOP proje çalışması, Ankara, Hacettepe, Gazi, Orta Doğu Teknik Üniversiteleri gibi saygın akademisyenleri barındıran uzman bir ekip tarafından yapılıyor. Proje ile temel eğitim ve orta öğretim kademesinde kamu okullarında ve özel okullarda 2023 yılına kadar ihtiyaç duyulacak alanlardaki öğretmen sayılarının bilimsel yöntemlerle kestirimini amaçlıyor" diye konuştu. Sonuçlar öğrenciye de gönderilecek MEB, 2023 vizyonu çerçevesinde öğretmen istihdam politikası hazırlayarak öğretmenlik mesleğine yönelik insan kaynakları politikasını ortaya koyacak. Bu alanda veriye dayalı etkili ve verimli planlama imkânına kavuşacak. Sistemin sürdürülebilirliğini sağlayacak BİT temelli sistem ile daha uzun vadeli yeni projeksiyonlar oluşturacak. Böylece YÖK ve öğretmen yetiştiren fakülteler, gelecek vizyonu ile bilgiye dayalı planlama ve yönetim imkânına kavuşacak. Eğitimin tüm kademelerinde devlet okullarında ve özel okullarda istihdam edilebilecek öğretmen sayılarına göre belirlenecek üniversite öğretmenlik program kontenjanları yükseköğretimde arzın rasyonel verilere göre şekillenmesine yardımcı olacak. Proje sonuçları, öğrenciye, ailesine ve bu alanda eğitim hizmeti veren üniversitelerin kullanımına sunulacak bu bilgi sayesinde gençlerimiz kariyer planlaması ve meslek seçimini güvenilir verilere dayalı olarak çok daha bilinçli yapabilecek. İlk projeksiyon sonuçlarına göre önümüzdeki yıllarda en çok ihtiyaç duyulan öğretmenlik alanları: 1-Rehber Öğretmen 2-İlköğretim Matematik Öğretmenliği 3-Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği 4-Türkçe Öğretmenliği 5-Beden Eğitimi Öğretmenliği 6-Fen ve Teknoloji Öğretmenliği 7-Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 8-İngilizce Öğretmenliği 9-Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği 10-Almanca Öğretmenliği 11-Görsel Sanatlar/Resim Öğretmenliği 12-Müzik Öğretmenliği 13-Teknoloji ve Tasarım Öğretmenliği 14-Biyoloji Öğretmenliği 15-Matematik Öğretmenliği 16-Coğrafya Öğretmenliği 17-Kimya Öğretmenliği 18-Fizik Öğretmenliği 19-Felsefe Öğretmenliği 20-Tarih Öğretmenliği |
Bütün konular: 316
Bütün postalar: 464
Bütün kullanıcılar: 3003
Şu anda Online olan (kayıtlı) kullanıcılar: Hiçkimse