Forum
=> Daha kayıt olmadın mı?
Burdasın: Forum => 1.SINIF => 1.Sınıf Etkinlikleri |
|
bilgiç (şimdiye kadar 69 posta) |
Kardan Adam Yapalım Malzeme: Beyaz karton, siyah karton, makas, yapıştırıcı, pamuk, keçeli kalemler. Anlatım 1. Çocuklar biri büyük, biri küçük iki beyaz daireyi kartondan keserek çıkartırlar. 2. Kesilen daireler siyah karton üzerine yapıştırılır ve pamuklarla kaplanır. 3. Daha sonra boyalarla kardan adamın ağzı, yüzü, burnu tamamlanır ve kağıdın kenarlarına pamukla kar yapılır. 4. Süreç içerisinde siyah-beyaz kavramı, sert-yumuşak kavramı vurgulanır. 5. Kardan adamlar bittikten sonra çocuklarla kış mevsimi hakkında sohbet edilir, kar yağdığında kardan adam yapıp yapmadıkları hakkında sorular sorulur. 6. Sonrasında yapılanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır. 7. Eğer kar yağdığı bir zamanda bu etkinlik gerçekleştiriliyor ise çocuklarla bahçe zamanında dışarı çıkılır ve kardan adam yapılır. Aydede ve Yıldızlar Malzeme: Siyah ve beyaz fon kartonu, alüminyum folyo, makas, yapıştırıcı. Anlatım Öğretmen aydede ve farklı boyutlarda yıldız çizilmiş kartonları çocuklara dağıtır ve çocuklardan aydede ve yıldızları keserek kartondan çıkarmalarını ister. 1. Daha sonra ay ve yıldızları alüminyum folyo ile kaplamaları istenir. 2. Alüminyum folyo ile kaplanan aydede ve yıldızlar siyah fon kartonuna yapıştırılarak gece gökyüzünün temsili görüntüsü elde edilir. 3. Çocuklarla gece ve gündüz hakkında sohbet edilir. Yıldızlar ve ay hakkında öğretmen çocuklara sorular sorar ve onlardan gelen cevapları dinler. Örneğin, “sizce yıldızlar neden parlar?” “ay neden farklı şekillerde bize görünür?” gibi. 4. Sonrasında konuşulanları özetleyerek etkinliği sonlandırır. İlk Çiçeğim Malzeme: Saksı, toprak, sulu boya, patlamış mısır, su, yapıştırıcı. Anlatım Boş bir saksının içi toprakla doldurulur. 1. Patlamış mısırlar dallara yapıştırılarak sulu boya ile mısırların üzerleri boyanır. 2. Daha sonra ağaç dalları çocukların isteklerine göre kutunun içine yerleştirilerek çiçek tamamlanır. 3. Çocuklarla çevredeki güzellikleri neden korumamız gerektiği ve bunun için neler yapılması gerektiği hakkında sohbet edilir. 4. Sonrasında konuşulanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır. 5. Bu etkinliğin yapıldığı hafta çevrede bulunan bir ormana ya da botanik bahçesine gezi düzenlenerek çocukların farklı canlı türlerini tanımaları sağlanır. Çevreyi koruma konusunda da çocuklar bilgilendirilir. Bizim Ormanımız Malzeme: Boş tuvalet kağıdı ruloları, kahverengi elişi kağıdı, yeşil fon kartonu, makas, yapıştırıcı. Anlatım 1. Tuvalet kağıdı ruloları kahverengi elişi kağıtları ile yırtma yapıştırma tekniği kullanılarak kaplanır ve ağacın gövdesi oluşturulur. 2. Çocukların yeşil kartondan ağacın yapraklı kısmını oluşturmaları için parçalar kesmeleri istenir. 3. Daha sonra yeşil kartonlar, ruloların üzerine yapıştırılarak ağaç modeli tamamlanır. 4. Tamamlanan ağaçlar sınıfın bir köşesinde sergilenerek sınıfın ormanını oluştururlar. 5. Daha sonra çocuklarla ormanlar ve ormanda bulunan canlılar hakkında sohbet edilir. 6. Sonrasında yapılanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır. Mırnav Kedi Malzeme: Renkli elişi kağıtları, makas, yapıştırıcı, düğmeler, gazoz kapakları, yün ipler. Anlatım Çocuklara kare şeklinde elişi kağıtları dağıtılır. Katlama tekniği ile kedi yapılacağını söylenir. 1. Kare şeklindeki ka¬ğıt katlanarak önce üçgen oluşturulur. Uzun kenarların kıvrılması ile kulaklar katlanır. 2. Çocuklar kedinin gözlerini düğmelerden, bıyıklarını da yün iplerden yapıştırarak tamamlarlar. 3. Daha sonra çocuklara kediler hakkında sorular sorulur (örneğin, kediler nasıl ses çıkarır, ne ile beslenirler, tüyleri nasıldır, vb) ve gelen cevaplar dinlenir. 4. Evde kedi besleyen kişi ya da kişiler varsa bakımını nasıl gerçekleştirdiklerini arkadaşlarıyla paylaşması istenir. 5. Hayvan besleme ve hayvan sevgisinin önemi üzerine sohbet edilir. 6. Sonrasında konuşulanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır. Ayna Oyunu Malzeme: Ayna Anlatım Öğretmen “Ayna” oyununun kurallarını anlatır. 1. Bir çocuk ayna olur, bir başka çocuk da onun karşısına geçer. Ayna olan çocuk, diğer çocuğun yaptığı hareketlerin aynısını yapmaya çalışır. Şaşırırsa oyundan çıkartılır. 2. Ayna olan çocuk, yapacağı hareketler konusunda özgür bırakılmalıdır. 3. Bu oyun, birden fazla çocukla da oynanabilir. İlk deneme gerçek ayna önünde de yapılabilir. 4. Sonrasında yapılanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır. |
Bütün konular: 316
Bütün postalar: 464
Bütün kullanıcılar: 3003
Şu anda Online olan (kayıtlı) kullanıcılar: Hiçkimse